Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gällstads FK Herr

Gällstad/Dalstorp

Referat

Ny seger för U-laget

GFK är i nuläget något skadeskjutna, och lättare blev det inte inför matchstart då ett par återbud lämnades. Det var ändå en stark trupp som åkte till Grimsås för att spela i elljuset på Grimsborg under måndagen. Men tyvärr hopade sig besvären direkt, då Gusten får ett skott på yttersta tåspetsen och vrider till knät under uppvärmningen. Han försöker spela, men redan i den första minuten får han ge upp efter ett tillbakaspel och ett försök att passa vidare bollen. In i målet kommer istället Elias Andersson som tar på sig uppgiften som bollstoppare. I G/D:s första anfall går bollen över Grimsås försvar och Johan Ekman löper in bakom. Med ett halvvolleyavslut lyfter han sedan bollen över utrusande målvakt, men avslutet studsar någon meter utanför. Efter en kvart kommer G/D:s ledningsmål till 1-0 när ett inspel från vänster styrs i mål av egen försvarare. Tio minuter senare hittar Simon Broman nyss inbytte Lias Gustafsson med en boll som Lias kan ta med sig framåt. Avslutet sitter sedan otagbart när han trycker in bollen i målvaktens bortre hörn, 2-0. G/D har även ett par lägen till i den första halvleken att utöka ledningen, bland annat har man en hörna som Johan Ekman först nickar i kryssribban och Viktor Lid har ett skott i ribban.

I den andra halvleken har sedan Mattias Sjöö och Emil Ejderhall blivit tvungna att kliva av, vilket lämnar avbytarbänken tom på inhoppare. Men grabbarna som återstår på planen ser spelsugna ut och orken verkar också finnas där även om det var trötta spelare efter matchen. I inledningen av den andra halvleken vrider Viktor Lid runt efter att ha fångat upp en andraboll och skickar in 3-0. Johan Ekman som haft en del lägen i matchen får sedan till slut in ett mål till 4-0. Eller om det var motståndaren som skickade in bollen? Oavsett tar Johan på sig målet, så då får man väl tro på det...
Man fortsätter mot slutet gå för fler mål, men oturen är emot när Emil Svensson tar ett avslut i vänstra delen av straffområdet där bollen tar i stolpen. Lias viker några minuter senare in i plan och tar ett avslut som går mot krysset, men tar i kryssribban och ut (kanske borde spelat Anton, iaf enligt Anton). Linus Håkansson visar att han har spring i benen när han hänger med upp i ett anfall i slutet och får till ett skott som vrider sig runt försvaret och målvakten. Tyvärr för Linus del tar bollen och studsar i insidan på stolpen och ut. Så visst fanns det lägen för fler mål då vi får det till fem virkträffar och då kan vi ha missat att ta med någon i referatet. Men matchen slutar med vinst, 4-0.

Laget mot Grimsås:

Mv: Elias Andersson (Gusten Annerdahlen)
Hb: Linus Håkansson
Målvakter
Namn M G A S IM GK RK P
Gusten Annerdahlen 1 0 0 0 0 0 0 0
M Spelade matcher G Mål A Assist S Skott på mål IM Insläppta mål GK Gula kort RK Röda kort P Poäng

Andra möten i serien

mån 30 maj 2022, 19:00 Gällstad/Dalstorp - Grimsås IF U (9:9) 9 - 1