Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gällstads FK Herr

Gällstads FK

Referat

Förlust i säsongspremiären

Årets första match slutade med 3-1-förlust borta mot Rävlanda på Bråtaredsvallen.

Det syntes tydligt att det var GFK:s första match för året medan hemmalaget hade flera matcher under bältet i matchens inledning. GFK får inte tag i bollen och positionsspelet lämnar en del att önska och Rävlanda är klart spelförande. GFK sticker upp emellanåt och Linus Håkansson har ett avslut från nära håll efter ett fint inlägg från Abbas, men avslutet går en bit över. Ju länge halvleken lider kommer GFK in i det mer, men efter dryga halvtimmen hamnar man i en dipp och Rävlanda gör två snabba mål. 1-0 i den 34:e minuten på frispark och bara 2 minuter senare kommer 2-0 efter ett inspel från kanten och avslut från nära håll. Med någon minut kvar av halvleken gör Rävlanda sedan även 3-0 efter att Emil Stenberg skjutit hål i luften och bollen rullas enkelt in i det tomma målet.

I den andra halvleken är det ett frejdigare GFK på planen. Om det har med Simon Forsblads intåg på densamma låter vi vara osagt, men det är i alla fall han som sätter reduceringen till 3-1 i den 52:a minuten. Bollen spelas ut till vänsterkanten till Abbas som utmanar försvaret och spelar bakåt till Simon som först fintar skott innan han tar till ett avslut strax innanför straffområdet som touchar en försvarare och som letar sig in bakom målvakten. Tyvärr blir den orangea glädjen över målet inte långvarig då broder Sebastian strax efter målet får utgå efter en hård landning. Andra halvlek är annars bra från GFK:s sida och Albin Ek skapar ett par chanser utan att få in bollen. Strax innan slutvisslan tvingas även Emil Andersson av planen efter att ha fått en Rävlandaspelare över knät.

En ganska typisk "första-match" från GFK som även fick sätta två av ledarna som avbytare på bänken efter ett par återbud. Som tur var för deras del, visade grabbarna som var uttagna från start att det fanns helt OK med ork i kropparna.
Nästa match spelas redan på torsdag, kl. 19.15 mot Gerdsken på Lassalyckan. Då hoppas vi dagens frånvarande spelare är tillbaka så fler grabbar får matchtid och gubbarna (ledarna) kan ägna uppladdningen åt att göra laget stärkta inför fortsättningen på säsongen.

----------------------------------------------

Laget mot Rävlanda: (4-4-2)

Mv: Emil Stenberg
Hb: Rasmus Grönkvist