Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gällstads FK

Swish 1231478254
Kontonr 5347-6487

Om Gällstads FK

Gällstads Fotbollsklubb bildades den 1/10 2001.

Moderklubbar är Gällstads Idrottsförening och Gällstads Allmänna Idrottssällskap. Efter många samtal mellan styrelser och fotbollsfolk i båda klubbarna, tvingades vi konstatera att spelarunderlaget var i vikande och ett "samgående" var lösningen.
Nu blev det en helt ny förening i stället för ett samgående och det visade sig vara ett bra drag.

GFK:s herrar har tillbringat majoriteten av dessa år i Division 4 med ett par enstaka säsonger i 5:an som mellanspel.

Gällstads FK startade inför 2023 upp ett damlag och har således två seniorlag (ett herrlag och ett damlag) och fyra ungdomslag i spel och träning under 2024. Ungdomslagen har samarbeten med lokala lag för P15 (Tvärred/Vegby FC) samt P10 (Marbäcks IF).

Matcher och träningar fördelas lika mellan anläggningarna Rånnevi och Åvalla. Fyra fina gräsplaner finns att disponera. Anläggningarna sköts av respektive moderförening med ekonomiskt stöd av GFK.